Упитник - Способности


На овој страни је упитник који ће ти помоћи да одредиш своје способности.

Појединачни упитници:  Сналажење са речима   Сналажење са бројевима   Схватање начина рада машина и уређаја   Схватање односа у равни и простору   Спретност руку и прстију   Сналажење са људима 

Схватање начина рада машина и уређаја

Схватање начина рада машина и уређаја Схватање начина рада машина и уређаја нам омогућава да разумемо како раде машине и уређаји, схватимо принципе механике (да решавамо теоријске или практичне задатке), да уочимо како да користимо алате или како да поправимо квар на некој машини или уређају.

Занимања за која је ова способност важна

Аутомеханичар, Авиотехничар за електронску опрему ваздухоплова, Авиотехничар, Бродовођа, Дизајнер звука, Електромеханичар за термичке и расхладне уређаје, Електротехничар енергетике, Електротехничар процесног управљања, Геолошки техничар за геотехнику и хидрогеологију, Грађевински техничар хидроградње, Грађевински техничар нискоградње, Грађевински техничар високоградње, Грађевински техничар за лабораторијска испитивања, Хемијско - технолошки техничар, Хидролошки техничар, Машински техничар моторних возила, Машински техничар за компјутерско конструисање, Механичар грејне и расхладне технике, Механичар медицинске и лабораторијске опреме, Механичар привредне механизације, Мехатроничар за радарске системе, Мехатроничар за транспортне системе аеродрома, Наутички техничар, Пластичар, Прецизни механичар, Рударски техничар, Руковалац / механичар пољопривредне технике, Руковалац грађевинске механизације, Руковалац механизацијом у површинској експлоатацији, Столар, Техничар дизајна ентеријера и индустријских производа, Техничар друмског саобраћаја, Техничар мехатронике, Техничар за компјутерско управљање, Техничар за роботику, Возач моторних возила, Возовођа, Техничар вуче, Зубни техничар

Питања
1.   Млађи рођак тражи да му објасниш како функционише стари часовник са видљивим сатним механизмом. Ово би за тебе било:  
1

2

3

4

5
2.   На екскурзији сте обишли производни погон у фабрици кекса. Наставник те пита на часу да објасниш принцип рада покретне траке. Теби би то било:  
1

2

3

4

5
3.   На рачунару играш игрицу билијара. Теби је "прави" билијар мало познат. Треба да процениш где и којом јачином треба да удариш куглу да би отишла где желиш. Ово би за тебе било:  
1

2

3

4

5
4.   Твоја породица је добила на поклон љуљашку. Треба да одредиш дужину ланца тако да има што већи лук при љуљању. Ово би за тебе било:  
1

2

3

4

5
5.   Твојој другарици се откачио део са играчке на даљинско управљање. Треба да откријеш где тај део стоји и да га наместиш. Ово би за тебе било:  
1

2

3

4

5
6.   Посматраш рад машине која има зупчанике. Треба да утврдиш који се зупчаник у ком смеру окреће и како се врши пренос. Ово би за тебе било:  
1

2

3

4

5
7.   Твој друг је добио нови бицикл са 21 брзином. Објашњава ти зашто на узбрдици треба да вози у одређеној брзини да се не би уморио. Разумевање објашњења би за тебе било:  
1

2

3

4

5

Напомена: Важно је да имаш у виду да резултат који ћеш добити није права мера твојих способности, већ твоја лична процена.

Реализација: НСЗ у сарадњи са PBILD програмом УН

Ministarstvo rada i socijalne politike Srbija     PBILD            

Copyright © NSZ. All rights reserved. | Дизајн и реализација: Agencija Citlik и Crystalic design

Preuzmi PDF